Osnovni cilji
Osnovni cilj doktorskega študijskega programa Energetika je usposabljanje znanstvenikov s področja energetike, ki bodo na tem področju sposobni razvijati in aplicirati novo znanje. Gre torej za najvišji strateški nivo razvojnega in vodstvenega kadra v vseh strukturah gospodarstva, negospodarstva, državne uprave, ministrstva, agencije, ipd., znanstvenih inštitutov ter univerz. Na vsebinskem področju so cilji doktorskega študija Energetike usmerjeni v:
- prepoznavanje, analiziranje in organiziranje energetskih sistemov, posebej za vsako skupino posebej: Alternativni energetski sistemi, Hidroenergetski sistemi, Jedrski energetski sistemi, Splošni energetski sistemi, Termoenergetski sistemi;
- proučevanje izjemno zahtevnih tehniških in tehnoloških operacij in procesov v organizaciji s poudarkom na upravljanju energetskih sistemov;
- prepoznavanje, oblikovanje in upoštevanje ekoloških standardov, operacij in aktivnosti v energetskih sistemih;
- uporabo informacijsko upravljalnih sistemov v energetskih sistemih;
- poznavanje poslovanja in upravljanja organizacije kot sistema;
- usposabljanje za poglobljeno znanstvenoraziskovalno delo na interdisciplinarnem področju energetskih sistemov in energetske tehnologije;
- usposabljanje za stalni študij in razvoj novih znanj.
Na osnovi teh ciljev bodo diplomanti s predvidenim doktorskim študijskim programom dosegli takšno teoretično znanje in tudi njegovo uporabo v praksi, da bodo dosegali tako splošne kot predmetno specifične kompetence.
Splošne kompetence
Diplomanti doktorskega študijskega programa Enegetika v okviru splošnih kompetenc pridobijo zlasti:
- poglobljeno razumevanje teoretskih in metodoloških konceptov,
- sposobnost presoje za sprejemanje odločitev v energetskih sistemih in procesih,
- sposobnost samostojne uporabe pridobljenega teoretičnega znanja za reševanje problemov v praksi pri upravljanju energetskih sistemov,
- sposobnost obvladanja raziskovalnih metod, postopkov in procesov v energetskih sistemih, procesih in funkcijah,
- poudarjeni in stalni razvoj kritične in samokritične presoje pri sprejemanju odločitev v dinamiki energetskih sistemov in procesov,
- oblikovanje komunikacijskih sposobnosti in spretnosti, še posebej stalne komunikacije v mednarodnem okolju na področju energetike,
- sposobnost delati in ustvarjati v mednarodnem okolju s poudarkom na izkoriščanju vseh konvencionalnih in alternativnih virov energije,
- sposobnost obvladanja najmodernejših tehnoloških metod, postopkov in procesov v energetskih procesih,
- avtonomnost in samozavest v znanstveno-raziskovalnem delu ter poudarjeni in stalni razvoj kritične in samokritične presoje pri sprejemanju odločitev v dinamiki energetskih sistemov in procesov,
- etično refleksijo in globoko zavezanost profesionalni etiki, ki se bo ovrednotil v mednarodnem okolju,
- kooperativnost in sposobnost delati v skupini,
- voditi velike strokovne in raziskovalne skupine,
- vedoželjnost in nagnjenje k usposabljanju za stalni študij,
- razvoj komunikacijskih sposobnosti in spretnosti, še posebej stalne komunikacije v mednarodnem okolju,
- kooperativnost, sposobnost delati v skupini,
- sposobnost izdelave samostojnih ekspertnih mnenj o delovanju energetskega sistema,
- razumevanje in uporabo metod kritične analize in razvoja teorij ter njihove uporabe v razvijanju novega znanja in pri reševanju konkretnih delovnih problemov,
- razvijanje kritične refleksije,
- sposobnost delati in ustvarjati v mednarodnem okolju,
- sposobnost mentorstva mlajšim kolegom v inštitutih, na univerzi, v gospodarski družbi itd.,
- učinkovitost pri izrabljanju virov, ki so na voljo: lastna ustvarjalna in intelektualna sposobnost, razpoložljiv intelektualni kapital (sodelavci), ostali materialni in nematerialni viri (denar, oprema, prostor in čas).
Predmetnospecifične kompetence
V okviru predmetno-specifičnih kompetenc pa diplomanti doktorskega študijskega programa Energetika pridobijo zlasti:
- sposobnost za smiselno reševanje konkretnih delovnih problemov na področju tehnologije energetskih sistemov,
- sposobnost za stalno reševanje konkretnih delovnih procesov z uporabo modernih znanstvenih metod in postopkov,
- sposobnost razumevanja in umestitve novih informacij in interpretacij v kontekst temeljne discipline,
- poznavanje in razumevanje utemeljitev in zgodovine razvoja temeljne discipline,
- razumevanje sistemskega pristopa,
- razumevanje splošne strukture temeljne discipline ter povezanosti med njenimi poddisciplinami,
- intenzivno in stalno uporabo informacijske in komunikacijske tehnologije v energetskih sistemih,
- intenzivno in stalno uporabo informacijsko upravljavskih sistemov na svojem konkretnem delovnem področju v postopku delovanja in upravljanja energetskega sistema,
- avtonomno in samozavestno obvladovanje temeljnega znanja,
- poznavanje sodobnih tehnoloških postopkov, operacij, metodologije in organizacije dela v svojem konkretnem delovnem okolju,
- sposobnost povezovanja znanja z različnih področij in njegove vgradnje v konkretne aplikacije v organizacijah predvsem energetske branže,
- sposobnost načrtovanja, vodenja in upravljanja velikih investicijskih projektov v razvoju energetskih sistemov (popravilo, razširitev ali gradnja elektrarne),
- sposobnost sodelovanja z okoljem pri pripravi in izvedbi investicijskih del na področju energetskih sistemov,
- razreševanje najzahtevnejših problemov s preizkušanjem in izboljševanjem znanih rešitev,
- odkrivanje novih rešitev za vodenje najzahtevnejših delovnih sistemov ter znanstvenoraziskovalnih projektov s širokega strokovnega oziroma znanstveno-raziskovalnega področja,
- znanja za determiniranje nalog, preučevanje in modeliranje notranjih procesov in odnosov ter optimiranje stanj energetskih sistemov,
- poznavanje umestitev novih informacij in interpretacij v kontekst temeljne discipline,
- poznavanje in razumevanje utemeljitev in zgodovine razvoja temeljne discipline,
- razumevanje sistemskega pristopa in s tem razumevanje splošne strukture temeljne discipline ter povezanosti med njenimi poddisciplinami,
- intenzivno in stalno uporabo informacijske in komunikacijske tehnologije ter informacijsko upravljavskih sistemov v energetskih sistemih,
- poglobljeno razumevanje teoretskih in metodoloških konceptov,
- samostojno razvijanje novega znanja,
- reševanje najzahtevnejših problemov s preizkušanjem in izboljševanjem znanih rešitev,
- gradnja in projektiranje energetskih sistemov,
- odkrivanje novih rešitev za vodenje najzahtevnejših delovnih sistemov ter znanstveno raziskovalnih projektov s širokega strokovnega oziroma znanstveno raziskovalnega področja.