Cilji
Osnovni cilj magistrskega študija Energetika je izobraževanje in usposabljanje razvojnega in vodilnega kadra v vseh strukturah gospodarstva, negospodarstva in državne uprave s področja energetike. Gre za kadre, ki morajo stalno obvladovati in razreševati razvojna vprašanja svojega področja in biti sposobni implementirati jih v optimalno delovanje svoje organizacije kot energetskega sistema. Na vsebinskem področju so cilji študija usmerjeni v:
- prepoznavanje, analiziranje in organiziranje energetskih sistemov, posebej za vsako skupino posebej: hidroenergetske, termoenergetske in jedrske energetske sisteme,
- proučevanje najzahtevnejših tehničnih in tehnoloških operacij in procesov v organizaciji s poudarkom na upravljanju energetskih sistemov,
- prepoznavanje in upoštevanje ekoloških standardov, operacij in aktivnosti v energetskih sistemih,
- uporabo informacijsko upravljalnih sistemov v energetskih sistemih,
- poznavanje poslovanja in upravljanja organizacije kot sistema,
- usposabljanje za poglobljeno znanstvenoraziskovalno delo na interdisciplinarnem področju energetskih sistemov in energetske tehnologije,
- usposabljanje za nadaljnji (doktorski) študij.
Na osnovi teh ciljev bodo diplomanti s predlaganim predvidenim študijskim programom dosegli takšno teoretično znanje in njegovo uporabo v praksi, da bodo s predlaganim študijskim programom dosegali tako splošne kot predmetno specifične kompetence.
Splošne kompetence
Splošne kompetence, ki jih diplomanti študijskega programa 2. stopnje ENERGETIKA pridobijo so:
- sposobnost strokovne analize, sinteze in predvidevanja rešitev ter posledic v energetskih sistemih, procesih in funkcijah,
- sposobnost presoje za sprejemanje odločitev v energetskih sistemih in procesih,
- sposobnost samostojne uporabe pridobljenega teoretičnega znanja za reševanje problemov v praksi pri upravljanju energetskih sistemov,
- sposobnost obvladanja raziskovalnih metod, postopkov in procesov v energetskih sistemih, procesih in funkcijah,
- sposobnost delati in ustvarjati v mednarodnem okolju s poudarkom na izkoriščanju vseh konvencionalnih in alternativnih virov energije,
- sposobnost obvladanja najmodernejših tehnoloških metod, postopkov in procesov v energetskih procesih,
- avtonomnost in samozavest v strokovnem delu,
- etično refleksijo in globoko zavezanost profesionalni etiki, ki se bo ovrednotila v mednarodnem okolju,
- kooperativnost in sposobnost delati v skupini,
- voditi strokovne skupine,
- nagnjenje k usposabljanju za nadaljnji študij.
- sposobnost povezovanja znanja z različnih področij in njegove vgradnje v konkretne aplikacije v organizacijah predvsem energetske branže,
- sposobnost izdelave samostojnih ekspertnih mnenj o delovanju energetskega sistema,
- sposobnost načrtovanja, vodenja in upravljanja velikih investicijskih projektov v razvoju energetskih sistemov (popravilo, razširitev ali gradnja elektrarne),
- sposobnost sodelovanja z okoljem pri pripravi in izvedbi investicijskih del na področju energetskih sistemov,
- avtonomno in samozavestno obvladovanje temeljnega znanja.
Predmetnospecifične kompetence
Predmetnospecifične kompetence, ki jih diplomanti študijskega programa 2. stopnje ENERGETIKA pridobijo so:
- sposobnost za smiselno reševanje konkretnih delovnih problemov na področju tehnologije energetskih sistemov,
- sposobnost za stalno reševanje konkretnih delovnih procesov z uporabo modernih znanstvenih metod in postopkov,
- sposobnost razumevanja in umestitve novih informacij in interpretacij v kontekst temeljne discipline,
- poznavanje in razumevanje utemeljitev in zgodovine razvoja temeljne discipline,
- razumevanje sistemskega pristopa,
- razumevanje splošne strukture temeljne discipline ter povezanosti med njenimi poddisciplinami,
- razumevanje in uporabo metod kritične analize in razvoja teorij ter njihove uporabe v reševanju konkretnih delovnih problemov,
- intenzivno in stalno uporabo informacijske in komunikacijske tehnologije v energetskih sistemih,
- intenzivno in stalno uporabo informacijsko upravljavskih sistemov na svojem konkretnem delovnem področju v postopku delovanja in upravljanja energetskega sistema,
- poznavanje sodobnih tehnoloških postopkov, operacij, metodologije in organizacije dela v svojem konkretnem delovnem okolju,
- poudarjeni in stalni razvoj kritične in samokritične presoje pri sprejemanju odločitev v dinamiki energetskih sistemov in procesov,
- oblikovanje komunikacijskih sposobnosti in spretnosti, še posebej stalne komunikacije v mednarodnem okolju na področju energetike.
- gradnja in projektiranje energetskih sistemov.